Slider

Premiery 2021:


2 kwietnia - Puerto Rico


To już 3 edycja kultowej gry ekonomicznej, która jest niekwestionowanym klasykiem.

 

Puerto Rico
Liczba graczy: 2 - 5
Minimalny wiek: 12+
Czas rozgrywki: 90 - 150 min
Autor: Andreas Seyfarth
Opracowanie graficzne: Vincent Dutrait, Johnny Morrow


Do dynamicznego rozwoju Nowy Świat potrzebuje ciężkiej pracy swoich mieszkańców: nieustraszonego plantatora, przedsiębiorczego budowniczego, życzliwego burmistrza, mądrego zarządcy, sprawnych kupców, dzielnego kapitana i wytrwałych poszukiwaczy. W trakcie kolejnych lat będziesz obejmować różne posady, wcielając się w poszczególne role, co przełoży się na punkty zwycięstwa. Wszyscy będziecie musieli dostosować się do nadchodzących zmian, jednak tylko najsprytniejszy z was zdobędzie najwięcej punktów i będzie mógł się cieszyć zwycięstwem. 

Zarządzaj strategicznie wyspą Puerto Rico, rozważnie budując swoje miasto, zbierając uprawy, przetwarzając je na towary i handlując nimi. Wygrasz, jeśli uda ci się stworzyć najlepiej prosperującą wyspę!
W pudełku znajduje się gra podstawowa oraz cztery rozszerzenia:
- Nowe budynki,
- Szlachcic,
- Korsarz,
- Festyn w San Juan.

   

18 maja - Ostium 


Nasz pierwszy własny tytuł!

Ostium
Liczba graczy: 1 - 3
Minimalny wiek: 12
Czas rozgrywki: 40 min
Kategoria: Gra karciana, strategiczna
Opracowanie graficzne: Marek Buczyński


Odwieczny konflikt o nowe terytoria rozpalił wojenną pożogę w kolejnym świecie. Poprzez ogromne Ostia – bramy potworów – przyzwijcie hordy potężnych Kreatur i stoczcie ostateczną bitwę o dominację. Zwycięzca może być tylko jeden!
W tej emocjonującej grze karcianej tworzysz swoją talię Kreatur, wykorzystujesz synergie pomiędzy kartami, by jako pierwszy zniszczyć bramy przeciwnika. W pudełku znajdują się elementy pozwalające na rozgrywkę w trzech trybach:
- dwuosobowym,
- trzyosobowym,
- jednoosobowym.

 

 

8 września - Lamaland

Lamastyczna gra rodzinna!

Lamaland
Liczba graczy: 2 - 4
Minimalny wiek: 10
Czas rozgrywki: 30-60 min
Kategoria: Gra ekonomiczna
Opracowanie graficzne: Klemens Franz

 

Życie rolnika nie jest zbyt łatwe wśród tych wszystkich wzgórz i pagórków. Mimo to, uprawa ziemniaków, kukurydzy i kakao to zajęcie, które kochasz. Dziki krajobraz zapiera dech w piersiach, a na dodatek jest tu mnóstwo lam!

Zakładaj swoje pastwiska na urodzajnych wzgórzach, a zebranymi z nich plonami karm lamy. W ten sposób pozyskasz lamy, które zamieszkają na twoich pastwiskach. Punkty zwycięstwa zdobywasz za karmienie lam oraz realizację zadań, o ile twoi przeciwnicy cię nie wyprzedzą. W grze bardzo pomocni będą mieszkańcy okolicznych wiosek. Nie wahaj się więc zatrudniać ich, kiedy będziesz miał taką możliwość!

 

8 września - Agricola Chłopi i ich zwierzyniec Big Box

Agricola - Chłopi i ich zwierzyniec - Big Box
Liczba graczy: 2
Minimalny wiek: 10
Czas rozgrywki: 30 min.
Kategoria: Gra ekonomiczna
Opracowanie graficzne: Klemens Franz

 

 

Jesteś chłopem, hodującym owce, dziki, krowy i konie. W codziennej pracy pomagają ci trzej parobkowie. W każdej rundzie wysyłasz swoich parobków na pola akcji, co pozwala im stawiać ogrodzenie wzdłuż pastwisk, budowę pomieszczeń do hodowli zwierząt i ulepszać twoje gospodarstwo.

W każdej rundzie twoi parobkowie wykonują po jednej akcji. Wszystkie możliwe do wykonania akcje zostały zilustrowane na planszy głównej. Pamiętaj, że każdą akcję możesz wykonać tylko raz w trakcie rundy. Ważne jest zaplanowanie wykonania poszczególnych akcji w odpowiednich momentach, ponieważ wysyłacie swoich parobków do pracy na przemian.
Wygra ten, kto w trakcie gry zbierze najwięcej zwierząt oraz zbuduje najbardziej wartościowe budynki.

 

13 września - Azul Lśniący Pawilon

Azul: Lśniący Pawilon
Liczba graczy: 2-4
Minimalny wiek: 8
Czas rozgrywki: 30 - 45 min.
Kategoria: Gra logiczna
Opracowanie graficzne: Chris Quilliams

 

 

Dodatek do gry Azul: Lśniący Pawilon zawiera elementy urozmaicające oraz usprawniające rozgrywkę w grę Azul: Letni Pawilon. Nowe plansze graczy zawierają dodatkowe pola premiujące (fontanny), zmienioną kolejność kolorów w rundzie, zmienioną punktację, a na jednej ze stron planszy środkowa gwiazda ma z góry określone kolory lementów.

Nakładki na plansze z kolei eliminują ryzyko przypadkowego przesunięcia elementów na planszy - zarówno płytek, jak i znacznika punktacji.

 

30 września - Naturalnie

Naturalnie
Liczba graczy: 2 - 4
Minimalny wiek: 8
Czas rozgrywki: 45 - 60 min.
Kategoria: Gra rodzinna, gra taktyczna
Opracowanie graficzne: Dennis Lohausen

 

Podczas jednej z pieszych wędrówek natrafiacie na bardzo zaniedbaną i zanieczyszczoną dolinę. Echo jej niegdysiejszego piękna rozbrzmiewa pośród zdewastowanej przyrody. Nie mogąc przejść obok tego widoku obojętnie, postanawiacie pomóc naturze wrócić do swoich korzeni. Podczas gry będziecie zdobywać punkty za sprowadzanie do doliny zwierząt, układając płytki domina wzdłuż rwących potoków, oraz za sadzenie drzew i krzewów na przylegających do nich nieużytkach. Gra dobiegnie końca, kiedy wykorzystacie wszystkie płytki domina. Zwycięży ten, kto po ostatecznej punktacji będzie w posiadaniu największej liczby punktów.

 

Nadchodzące premiery:

 

Talie A i B do Agricoli wersji dla graczy

Produkcja została zaplanowana na październik. Każda talia to 120 nowych kart, dzięki którym Wasze rozgrywki staną się jeszcze bardziej niepowtarzalne.

Patchwork Folklor

Druk zaplanowany na październik, premiera planowana na październik/listopad.

Zasady gry pozostają takie same, zmienia się jedynie szata graficzna, za którą odpowiada Jolanta Lendzioszek. W pudełku znajdziecie 33 skrawki materiału, z których każdy nawiązuje do innego wzoru ludowego: od kaszubskich, przez łowickie po podhalańskie. W instrukcji pojawi się ich spis, dzięki, któremu dowiecie się czym inspirowane były poszczególne skrawki.

Great Western Trail 2 edycja

Druk 2 edycji gry Great Western Trail został zaplanowany na październik. Mamy nadzieję, że premiera będzie jeszcze w tym roku. Niestety ze względu na problemy z transportem z Chin data premiery może się przesunąć na 2022 rok. Dołożymy wszelkich starań by udało się w tym roku!

W drugiej edycji kultowego Great Western Trail znajdziecie kilka różnic względem pierwszej edycji:

  • planszetki graczy będą dwuwarstwowe, by nasze znaczniki nie ulegały przesuwaniu dzięki umieszczeniu ich w otworach,
  • dwa nowe dwustronne kafelki budynków dla każdego gracza,
  • nowy rodzaj krówek wymagających specjalnego traktowania - hodowania od cielątka aż do pełnej dojrzałości, jeśli nie będziecie chcieli to nie musicie ich wprowadzać do każdej rozgrywki,
  • wariant solo!
  • na planszy również znajdziemy kilka zmian, dodatkowo wprowadzono do gry podstawowej żetony wymiany, które znacie z dodatku Kolej na Północ.

Spirit Island: Promo Pack 2

Produkcja zaplanowana na początek października. Premiera grudzień 2021/styczeń 2022.

Ten mini dodatek zawiera 2 dodatkowe Duchy, 1 nowego przeciwnika (Królestwo Szkocji), 5 nowych kart aspektów, 4 nowe karty Strachu, 2 nowe scenariusze.


Spirit Island: Zarośla i Szpony


Liczba graczy: 1-4
Wiek: 13+
Czas rozgrywki: 90 -120 min.
Autorzy: R. Eric Reuss
Ilustracje: Jason Behnke, Loïc Billiau, Cari Corene, Lucas Durham, Rocky Hammer, Kat G Birmelin, Sydni Kruger, Nolan Nasser, Jorge Ramos, Adam Rebottaro, Moro Rogers, Graham Sternberg, Shane Tyree, Joshua Wright (I)


Premiera w 2022 roku.

Dodatek zawiera dwa nowe Duchy, nowego przeciwnika - Francję - oraz specjalne wydarzenia - co oznacza jeszcze więcej zabawy przy tej wspaniałej grze!
Ponadto rozszerzenie zawiera żetony, które uniemożliwiają najeźdźcom eksplorację, budowanie, niszczenie lub dodawanie dzikich bestii do krain, nowy zestaw mocy (31 pomniejszych i 21 większych), które wykorzystują nowe żetony i rozszerzają rozgrywkę, 15 nowych Kart Strachu, nowe karty Zarazy i nowe Scenariusze.


Agricola dla graczy: Torfowisko


Liczba graczy: 1-4 (6*)
Wiek: 12+
Czas rozgrywki: 90 - 150 min.
Autorzy: Uwe Rosenberg
Ilustracje: Klemens Franz


Produkcja zaplanowana na marzec 2022.

Życie z torfowiskiem w gospodarstwie nie jest proste. Każdy gracz rozpoczyna grę z pięcioma lasami oraz trzema torfowiskami. Na szczęście każdy ma do dyspozycji akcje specjalne, które umożliwiają przemianę tych obszarów w pola lub nieużytki. W wyniku Karczowania gracz otrzymuje drewno, a Wypalanie lasu pozwala na przekształcenie obszaru w zaorane pole. Za pomocą akcji specjalnej Kopanie torfu gracz pozyskuje opał będący nowym surowcem.
Rozszerzenie wprowadza również nowe zadanie, którym jest gromadzenie opału podczas żniw (poza koniecznością wyżywienia rodziny). Opał potrzebny jest do ogrzania chaty/domu, a jego wymagana ilość maleje z każdą modernizacją chaty. Wcześniejsza renowacja oznacza więc zmniejszenie kosztów ogrzewania.

 

Boonlake

Liczba graczy: 1-4
Wiek: 14+
Czas rozgrywki: 80 - 160 min.
Autorzy: Alexander Pfister
Ilustracje: Klemens Franz

Premiera w 2022 roku.

Boonlake jest grą na zaawansowanym poziomie trudności. Dzięki specjalnej mechanice zarządzania akcjami, każda gra będzie niepowtarzalna. Zdecydujcie czy skupicie się na odkrywaniu nowych terytoriów, czy stworzycie rozbudowaną infrastrukturę, a może zrealizujecie jeszcze inne plany. Każdą akcję będziecie musieli dobrze przemyśleć, ponieważ pozostali gracze z niej częściowo korzystają. Dodatkowo wybrana przez Was akcja będzie decydować o tym jak daleko poruszycie się w górę rzeki - bonusy czekają tylko dla najszybszych!

 

Spirit Island: Jagged Earth


Liczba graczy: 1-6
Wiek: 13+
Czas rozgrywki: 90 – 120 min.
Autorzy: R. Eric Reuss
Ilustracje: Jason Behnke, Loïc Billiau, Shawn Daley, Lucas Durham, Emily Hancock, Kat G Birmelin, Jorge Ramos, Moro Rogers, Damon Westenhofer, Joshua Wright (I)


Dodatek zawiera między innymi 3 nowe scenariusze, 10 nowych Duchów - w tym 41 unikalnych kart mocy. Pojawiają się nowe opcje gry: łączenie przeciwników, gra na Archipelagu (podzielona wyspa) i nie tylko!

© 2020 Wydawnictwo Lacerta