Opis
Nie możesz zasnąć...
Zagubiony w labiryncie nieprzespanych nocy, szukasz sposobu na odzyskanie kontroli nad swoimi snami. Twoja świadomość wędruje nieznanymi ścieżkami, by w końcu doprowadzić cię na skraj nieznanego świata, w którym krajobraz nieustannie się zmienia. Nie mogąc się doczekać, aby odkryć co kryje się w tym tajemniczym miejscu, decydujesz się skoczyć i doświadczyć świadomego snu. Masz nadzieję, że właśnie to jest kluczem do spokojnej nocy.
W Pracowni Snów będziesz podróżować pomiędzy sześcioma zakątkami Krainy Snów, zbierając Okruchy Snu, z których zbudujesz swoją własną wizję snu. Stworzysz krajobrazy, które otulą cię niczym ciepła, kojąca kołderka. Wyjątkowe zdolności, które zdobędziesz, pomogą ci kształtować tę krainę, byś śniąc mógł się po niej przechadzać i podziwiać, odzyskując dzięki temu spokój umysłu.
Musisz jednak uważać, ponieważ w tej krainie czai się upiorny Pan Koszmar, nawiedzający twoje sny. Przemieszczaj się więc ostrożnie, minimalizując jego niepożądany wpływ. Tylko w ten sposób będziesz w stanie zebrać odpowiednie Okruchy Snu i stworzyć z nich senny krajobraz, który pozwoli ci wreszcie w pełni się odprężyć i spokojnie przespać całą noc!
Zawartość pudełka:
- 1 plansza Krainy Snów
- 1 plansza Sennych Marzeń
- 4 dwustronne plansze Pracowni Snów
- 50 kart Sennych Krajobrazów
- 4 figurki Marzycieli
- 4 figurki Podróżników
- 4 znaczniki Drzemki
- 1 znacznik Budzika
- 4 znaczniki świec
- 109 znaczników Okruchów Snu
- 1 woreczek na Okruchy Snu
- 12 figurek Drzew
- 16 żetonów Sennych Marzeń
- 4 żetony kolejności w rundzie
- 1 figurka Pana Koszmara
- 25 znaczników Okruchów Koszmaru
- 1 instrukcja
Pytania i odpowiedzi
1. Czy podczas zbierania Okruchów snu z Pracowni Snów (np. dzięki Mocy 4 Zakątka) mogę pozostawić jakieś Okruchy odłączone od innych?
Tak, ściągając najpierw jeden, później drugi Okruch z Pracowni Snów, może się zdarzyć, że odłączymy inne Okruchy od całego krajobrazu (patrz str. 13 „Mechaniczny Golem”).
2. Czy jeśli wylosujemy Okruchy Koszmaru podczas uzupełniania Okruchów w Zakątkach, dokładamy je na pola czy pomijamy?
Okruchy Koszmaru dokładamy normalnie na pola w Zakątkach.
3. Czy w fazie Wędrówki wykonujemy akcje po kolei, aż się spasuje lub skończą się akcje, czy jedna osoba wykonuje wszystkie 4 na raz?
Najpierw pierwszy gracz wykonuje wszystkie swoje dostępne akcje (lub pasuje) następnie kolejny itd.
4. Czy wykorzystywany Okruch z Mocy Karty Sennego Krajobrazu po zrealizowaniu krajobrazu wraca do dłoni?
Nie od razu. Po dodaniu punktów Drzemki na torze, odwracamy kartę zrealizowanego krajobrazu i odkładamy ją na stos zrealizowanych krajobrazów. Okruch, który znajdował się na tej karcie przenosimy na odwróconą kartę. Powróci do dłoni dopiero na początku kolejnej rundy. Wyjątkowy przypadek: jeśli na stosie zrealizowanych krajobrazów leży już Okruch, musimy wybrać, który Okruch chcemy zachować na wierzchu stosu, a który odrzucimy do woreczka (patrz str. 11 „Realizacja karty Sennego Krajobrazu”).
5. Co się stanie jeśli na stosie zrealizowanych kart już znajduje się Okruch, a właśnie zrealizowałem nową kartę?
Nowo zrealizowaną kartę odkładamy na wierzch stosu, a Okruch przekładamy na nią (patrz str. 11 „Realizacja karty Sennego Krajobrazu”).
6. W której fazie gry mogę wykorzystać Moc Snu z kart?
Moce oddziałujące na Krainę Snów mają na kartach Krajobrazów niebieskie tło. Jeśli rozgrywacie fazę Kreowania Snów jednocześnie, możecie używać tych kart tylko w fazie Wędrowania. Jeżeli fazę Kreowania Snów rozgrywacie zachowując kolejność, możecie używać Mocy Snu z kart zarówno w fazie Kreowania Snu jak i podczas fazy Wędrowania.
7. Jeśli przesunę Okruch ze stojącym na nim Marzycielem na Górę (tworzy ją stos co najmniej dwóch Okruchów Skał leżących bezpośrednio na sobie, również wtedy, kiedy inne Okruchy Snu leżą pod lub na tych Okruchach Skał), to dostanę 2 punkty Drzemki?
Nie, tylko przesuwając samego Marzyciela zdobywamy punkty Drzemki za przejście lub zatrzymanie się na Górze (patrz str. 10 „Okruch Skały”).
8. Czy po spełnieniu warunków muszę od razu zrealizować kartę celu, czy mogę poczekać i mieć więcej wolnych pól na okruchy?
Kiedy tylko zbudujesz dokładnie taki krajobraz, jaki jest zilustrowany na karcie, od razu zdobywasz punkty Drzemki i odkładasz kartę Sennego Krajobrazu rewersem do góry (patrz str. 11 „Realizacja kart Sennego Krajobrazu”).
9. Jak pokonać Pana Koszmara w trybie solo? – 10 wskazówek
1. Graj na najniższym poziomie trudności.
2. Pozbądź się jak największej liczby Okruchów Snu ze startowego Zakątka Pana Koszmara oraz z Zakątka, na który będzie się poruszać.
3. Pozostań pierwszym graczem pod koniec swojego ruchu (znajduj się w Zakątku o niższym numerze). W miarę możliwości bądź pierwszym graczem do 4 rundy.
4. Skup się na zdobywaniu białych Okruchów Snu, aby ograniczyć mobilność Pana Koszmara.
5. Utrzymuj przewagę w 2 kolorach Okruchów Snu znajdujących się na żetonach Sennych Marzeń. Pamiętaj, że Pan Koszmar może odrzucić te Okruchy tylko wtedy, kiedy ma ich więcej od ciebie… oraz, że są one warte 12 punktów na koniec gry.
6. Zbieraj czerwone Okruchy Snu (aby ograniczyć punktowanie Pana Koszmara do 6 punktów Drzemki na rundę), nawet jeśli musisz je dołożyć na swoją planszę Pracowni Snu.
7. Używaj Mocy Snu z kart Sennych Krajobrazów oraz z Krainy Snów, aby przesunąć Okruchy Snu ze swojej planszy Pracowni Snów do Dłoni. Dzięki temu unikniesz limitu 2 Okruchów tego samego koloru oraz pozwoli ci to usunąć Okruchy Koszmaru ze swojej Pracowni Snów.
8. Wymieniaj 3 Okruchy Koszmaru na jeden dowolny Okruch, możesz również wymienić 2 Okruchy tego samego koloru, aby otrzymać jeden Okruch Koszmaru (jeśli brakuje ci trzeciego).
9. Zdobądź karty Sennych Krajobrazów 2 lub 3 poziomu jak najwcześniej podczas gry, aby używać ich Mocy Snu umożliwiających wylosowanie 1 Okruchu z woreczka (Archiwum Oniryczne) oraz przesunięcie 2 Okruchów ze swojej Pracowni Snów do Dłoni (Wieża Wędrówki).
10. Zdobywaj punkty na swojej planszy Pracowni Snów przemieszczając się oraz sadząc Drzewa.
Opracowane na podstawie: https://boardgamegeek.com/thread/2348600/10-tips-beat-mr-nightmare-solo-mode