Kawerna - Rolnicy z jaskiń
Autor: Uwe Rosenberg
Edycja 2020
Edycja 2015
Liczba graczy: | 1 - 7 |
Minimalny wiek: | 12 |
Czas rozgrywki: | 30 min * liczba graczy |
Kategoria: | Gra ekonomiczna |
Opracowanie graficzne: | Klemens Franz |
To jest gra podstawowa
Jeśli znasz już dobrze grę podstawową, możesz urozmaicić rozgrywkę dodając do niejOpis
Podczas gry wcielasz się w rolę krasnoluda żyjącego wraz ze swą rodziną w jaskini. Twoim głównym zajęciem jest rozbudowa i ulepszanie swojej jaskini oraz wydobywanie rudy i rubinów z kopalni. Te drugie są szczególnie ważne nie tylko z uwagi na dużą wartość, ale również na fakt, że możesz je w dowolnym momencie wymieniać na inne dobra lub żetony krajobrazu. Poza górnictwem, krasnoludy uwielbiają również wyprawy. To połączenie przyjemnego z pożytecznym umożliwia zdobywanie różnych ciekawych łupów. Zanim jednak wyruszysz na wyprawę, musisz zdobyć trochę rudy żelaza i dobrze się uzbroić. Prócz usprawniania jaskini, krasnoludy walczą o przetrwanie karczując lasy, hodując zwierzęta i uprawiając rolę. Powodzenia!
Zawartość pudełka:
- 20 jasnobrązowych znaczników psów35 białych znaczników owiec
- 30 szarych znaczników osłów30 czarnych znaczników dzików
- 30 brązowych znaczników krów
- 45 brązowych znaczników drewna
- 25 szarych znaczników kamieni
- 45 czarnych (akrylowych) znaczników rudy
- 20 czerwonych (akrylowych) znaczników rubinów
- 40 żółtych znaczników zboża
- 35 pomarańczowych znaczników warzyw
- 1 żółty znacznik gracza rozpoczynającego
- 7x3 znaczników obór (w kolorach graczy)
- 7x5 dysków krasnoludów (w kolorach graczy)
- 7 dużych plansz graczy (z lasem po lewej stronie i górą po prawej)
- 1 średnia jednostronna plansza główna z trzema wydrukowanymi polami akcji oraz polami rund 1 do 3
- 1 duża jednostronna plansza główna z polami rund 4 do 12
- 1 duża dwustronna plansza główna z wydrukowanymi polami akcji dla 1 - 3 graczy (i dla 4 - 7 graczy na odwrocie)
- 1 średnia dwustronna plansza dodatkowa z dodatkowymi polami akcji dla 5 graczy (i dla 6 - 7 graczy na odwrocie)
- 1 mała dwustronna plansza dodatkowa z dodatkowymi polami akcji dla 3 graczy (i dla 7 graczy na odwrocie)
- 4 podłużne plansze organizacyjne na żetony usprawnień
- 20 złotych monet oznaczonych „1”
- 24 złotych monet oznaczonych „2”
- 5 złotych monet oznaczonych „10”
- 1 żeton „dodatkowy krasnolud”
- 88 żetonów „1x żywność”
- 7 żetonów żniw
- 52 żetonów broni o różnej sile (1x „1”, 1x „2”, po 4x „3” do „13” oraz 6x „14”)
- 8 żetonów wielokrotności „4x” (na odwrocie: żeton żebrania „-3 złota”)
- 8 żetonów dóbr („8x owca”, „8x osioł”, „8x dzik”, „8x krowa”, „10x drewno”, „10x kamień”, „10x ruda” i „5x rubin”)
- 2 żetony „8 zwierząt”
- 17 identycznych żetonów usprawnienia: Izba
- 47 różnych żetonów pozostałych usprawnień
- 8 pojedynczych żetonów Korytarz (na odwrocie: Pieczara)
- 16 pojedynczych żetonów Kopalnia rubinów (na: odwrocie Pole)
- 16 pojedynczych żetonów Łąka (na odwrocie: Małe pastwisko)
- 24 podwójnych żetonów Kopalnia rudy/Głęboki korytarz (na odwrocie: Duże pastwisko)
- 40 podwójnych żetonów Pieczara/Korytarz (na odwrocie: Pieczara/Pieczara)
- 40 podwójnych żetonów Łąka/Pole (na odwrocie: Małe pastwisko/Pole)
- 1 karta zdarzeń: Żniwa
- 12 kart z polami akcji (pola akcji dla rund: 1 do 12)
- 7 kart pomocy: Rubiny i żniwa
- 7 kart pomocy Łupy z wyprawy (zawierającym łupy z wypraw o poziomach: od 1 do 8 na jednej stronie i od 9 do 14 na drugiej)
- 2 karty krasnoludów dla gry w jedną lub dwie osoby
- 1 notatnik do podliczania punktów
- woreczki strunowe do uporządkowania zawartości pudełka
- instrukcja (24 strony)
- dodatek do instrukcji (8 stron) wyjaśniający wyprawy, żetony usprawnień oraz pola akcji